vrijdag 24 november 2006

Rotterdam

Vandaag was ik bij Integron in Rotterdam. Altijd als ik in Rotterdam ben wil ik wilde dingen doen. Dat komt omdat ik in de twee jaar dat ik daar woonde altijd wilde dingen deed. En ik heb er mijn tienerjaren doorgebracht. Parkzicht, Pettycoat, de Bunker, Dizzy, Sensi, Nightown, Rotown en het gehele achterste deel van de Nieuwe Binnenweg. Goeie herinneringen aan een raadselachtige tijd.

Rotterdam is en blijft de enige echte stad van Nederland. Zoals ik toen altijd zei: "je kan er jaren wonen en nooit iemand leren kennen". De afstandelijkheid zie je terug in de architectuur.

Toch zijn er hele artistieke delen met een grote alternatieve scene. Denk aan Delfshaven. Zuid zal mij nooit bekoren en volgens mij is het daar helemaal niet goed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten