zondag 10 december 2006

That might be true but...

That might be true but...dat klinkt gewoon beter dan: "ja, maar...". Okay, ik zal het maar gelijk zeggen, ik was op bezoek in London, het Verenigd Koninkrijk.

London, wat is dat?

London: Geld, geld en nog eens geld. Een zeer Nederlandse opmerking om te maken en dat heb ik gemerkt. Ik zat in een Italiaans hotel, in St. Ermins. Allerlei nationaliteiten die zich manisfesteerden daar. Als Nederlander, wordt je nogal eens op een hoop gegooid met de Duitsers. Dat is onterecht. Wij hebben namenlijk onze 'specifics', neem nou Grotius, Hugo de Groot, een voorwaartsdenkende man. Een grondlegger in veel opzichten. Wie maakt zich daar druk om in Nederland? We worden een 'niche-land' en dat is voor de toekomst niet best. Alleen het woord 'niche' al. Kom op zeg! Een gidsland wordt een gleufland, omdat we ons zonodig in kleine nissen willen ophouden. En er is veel om trots op te zijn.

In de UK zetten de mensen alles op een voetstuk, zelfs als de stad in de fik heeft gestaan. (vreemde link waarschuwing)









Nou ja, wat heb ik in London gedaan? Ik heb nagedacht over Eyepeps. Ik zag heel veel kantoren die gemanagized moesten worden. Of waar ik zou best zou willen zitten. Met een skateboard dan.









Verder naar alle landmarks geweest met Bas. Zie deze overview:











Oh ja, ik had 10 minuten om van de paspoortcontrole naar gate 20 te komen op Heathtrow. Iedereen die daar was, weet wat dat betekent: Mission Impossible. En ja, ik ben gewoon naar het poortje gelopen en voorgedrongen. Dat is niet gemakkelijk in een land dat groot is geworden met 'in de rij staan'. Maar dat is nou net wat ik bedoelde in het begin. Doe wat je moet doen en wees er trots op. Cheers!

Nog wat foto's. Ik ben er echt trots op. We zijn ook in het 'Tate Modern' geweest.












De vergeelde ansichtkaartkwaliteit voor fotografie kreeg ik gratis bij mijn Qtek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten