dinsdag 10 juli 2007

Gedachtenexperiment

Waarom besteden bedrijven geld aan interne communicatie? Het doel is: 'regie te voeren over de interne communicatie zodat de mensen zich in de juiste richting bewegen'. Klinkt goed, maarreuh..
Wat zou er gebeuren als je helemaal niets doet? De mensen praten toch wel met elkaar. De baas licht de bedrijfsdoelen toe. Met je collega’s onderhandel je over de inzet van schaarse middelen en hoe je het best de bedrijfsdoelen kan behalen. Iedereen krijgt zijn geld en baalt van een misser/is trots op successen. Waarom zou je als directie een cent uitgaven aan interne communicatie?

In defensieve zin moet je de barrières wegnemen die bovengenoemde communicatie in de weg staan (die zijn er namelijk altijd). In offensieve zin wil je dat je bedrijf een inspirerende en creatieve omgeving is voor je mensen. Des te uitgesprokener je hierin bent, des succesvoller je bedrijf is: in het aantrekken van talent, in het realiseren van innovatie en in unieke inhoud geven aan je merk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten