donderdag 16 november 2006

Tempo Doeloe

Momenteel zet ik samen met een partner, Marco Dees, een nieuw bedrijf op, Eyepeps. Dat roept prettige herinneringen op aan de tijd dat ik een ander bedrijf opzette, Webink in 1996 (alleen nog toegankelijk via de internet tijdmachine). Yep, dat is allemaal 10 jaar geleden. Samen met Jon Grant heb ik toen een product ontwikkeld op basis van CGI-handler technologie. Dat was toen heel bijzonder. Techniek om internet sites en transacties mogelijk te maken, vandaar de naam Webink.

We hebben nooit een product verkocht. Waarom? Omdat we beiden er gewoon een baan naast hadden. En niet begrepen dat de kost voor de baat uitgaat. Jammer?

Nee, want hier geldt echt de reis was belangrijker dan de bestemming. Ik heb in die tijd meer geleerd dan alle tijd daarvoor. En de contacten die ik toen heb opgedaan zijn achteraf bijzonder waardevol bleken. Het was een keerpunt in mijn loopbaan. Sindsdien weet ik dat ideeën en uitvindingen niks meer en niks minder zijn dan toegangskaartjes tot het spel dat ondernemen heet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten