Het werkt voor mijzelf het best als ik vanuit mijn persoonlijke ervaring vertel wat we aanbieden met Managizer. Ik werk mijn gehele carrière in bedrijfscommunicatie. Het is mij opgevallen dat communicatieafdelingen er moeilijk of niet in slagen om hun medewerkers mee te krijgen in de thema’s waar de onderneming zich mee wil onderscheiden. Dat is jammer, aangezien er vaak hele goede ideeën voortkomen uit de communicatieafdelingen. De belangrijkste reden dat medewerkers zich de communicatie niet eigen maken is omdat hun managers er niets mee doen. Zij vertellen het soms wel, maar zij dragen het niet. Zo krijg je de situatie "doe wat ik zeg, maar doe niet wat ik doe".
Ik ben de zaak gaan omdraaien. In mijn ervaring willen de meeste managers oprecht communicatiever zijn. Dat zorgt er nl. voor dat hun mensen plezier houden in hun werk. Vanuit die ervaring ben ik gaan bepalen hoe je managers in een grote organisatie kunt bereiken. Zo ben zijn ik op een “online winkel” gekomen met een werkstroomafhandeling om de diensten voor alle managers bestelbaar te maken. Dat systeem hebben wij gemaakt en het is zo opgezet dat het makkelijk is aan te passen aan elke huisstijl.
We hebben bovendien de kennis hoe je de winkel succesvol maakt. Je moet uitgaan van de operationele behoefte die managers hebben. Je speelt daar op in met informatie, formats en communicatiemogelijkheden waarmee de onderneming zich onderscheid.
De communicatieafdeling beschikt hier vaak al over. Je moet het op een andere manier aanbieden (meer op basis van participatie).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten