Interessante resultaten uit het onderzoek 'Inner Work Life: Understanding the Subtext of Business Performance'. Het is gepubliceerd in de Harvard Business Review van mei 2007. Weer een onderzoek dat aansluit bij de visie van Managizer.
Het innerlijke werkleven van medewerkers blijkt een belangrijke factor in hun motivatie en prestatie. Mensen willen gedachten, gevoelens en overtuigingen kunnen bespreken. Juist met hun manager.
Hoe doe je dat? Om te beginnen zal je als manager je eigen innerlijke werkleven moeten delen. Daarvoor moet je de juiste communicatiemiddelen inzetten op het juiste moment. Zet de organisatiedoelen neer met jouw inkleuring daarvan. Dat begint met zenden. Maar direct daarna ga je de dialoog aan: praat over die doelen, overleg wat haalbaar is en daag mensen uit om verder te denken.
Vervolgens neem je regelmatig de tijd om over de voortgang te praten. Dat is veel meer dan de cijfers. Hierin kan je creatiever zijn: Wat zeggen de klanten? Wat horen mensen om zich heen? Analyseer samen de bottlenecks . En natuurlijk vier je resultaten met een feestje. Maar als het niet lukt komt het aan op jou als manager om de moed erin te houden. En dat begint ook weer met zenden.
Managizer maakt dit soort communicatie mogelijk. De onderzoeksresultaten zoals die in 'Inner work life' vertalen wij in interne communicatie. Dat wordt nog eens een industrie op zich.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten