woensdag 13 juni 2007

Al doende leert men

Ik bezocht gisteren een interessante bijeenkomst van de Communicatiekring Utrecht. Het ging onder andere over gaming als communicatiemiddel. De sprekers schetsten een beeld van gaming in relatie tot marketing en reclame. Het is interessant om te zien dat je mensen met (eenvoudige en meer complexe) games bij informatie kunt betrekken. Gaming is horen, zien en doen.

Confucius zei het al:
vertel het mij en ik vergeet het,
laat het mij zien en ik herinner het,
betrek mij en begrijp het.

Ik hoorde gisteren ook voor het eerst over een game genaamd 'Spore'. Deze game is een voorbode van heel nieuw soort gaming. 'Spore' is een game dat de evolutie imiteert maar interessant blijft omdat je telkens allerlei spelletjes kunt spelen. Check bijgaand filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten